Реконструкція залізничного мосту

Реконструкція залізничного мосту з метою збільшення пропускної спроможності

Технології компанії MINOVA дозволяють не тільки реконструювати залізничні мости, а й збільшувати пропускну спроможність!

Один з основних напрямків Німецької компанії Minova – це ГІДРОАКТИВНІ ІН’ЄКЦІЙНІ ПОЛІУРЕТАНОВІ СМОЛИ І АКРИЛОВІ ГЕЛІ MINOVA/ ORICA

Ін’єкційні поліуретанові смоли та акрилові гелі MINOVA дозволяють забезпечити гідроізоляцію швів (у тому числі температурних і деформаційних), стиків, тріщин у будівельних конструкціях. Служать для стабілізації та зміцнення ґрунтів; посилення існуючих фундаментів та улаштування пальових фундаментів. Ефективні для влаштування гідравлічних завіс у ґрунтах; зміцнення укосів, узбіччя доріг та пірсів.

За допомогою цих матеріалів здійснюється анкерне закріплення порід, створюються зони зміцнених порід при проходці гірських виробок; ліквідуються протікання під час ремонту каналізаційних систем.

Одним із найбільш показових проектів компанії Minova став проект “Реконструкція залізничного мосту з метою збільшення пропускної спроможності на цій ділянці Ловосіце – Жалхостіце через річку Ельба”.

Реконструкція мосту

Реконструкція мосту

Масштабні та технічно складні роботи були зроблені на залізничному мосту через річку Ельба. Міст складається із семи прольотів, три з яких завдовжки 74,4м кожне. Структура моста складається з двох опор та шести стовпів, обмурованих по периметру різьбленого пісковика. Шахта стовпів заповнена бетоном. Стовпи розташовані на скельній основі дна річки.

Реконструкція залізничного мосту з метою збільшення пропускної спроможності

Реконструкція залізничного мосту з метою збільшення пропускної спроможності

Проблема: Низька вантажопідйомність опорних колон для укладання нової місткової палуби, пошкоджені стіни
Фінальний результат 10 робочих днів, ~ 980 м, арматури, 9500 кг смоли для колон та зміцнення ін’єктуванням.

Ми допоможемо вирішити проблеми з гідроізоляцією будь-якої складності! Консультація безкоштовна. Виїзд спеціаліста для огляду. Телефонуйте! +38 (044) 351 12 74, +38 (067) 504 99 69

Проект реконструкції мосту

Несучі металоконструкції мосту не лише застаріли, а й за технічним станом (зносом) вже закінчили свій термін служби, корозія та знос знизили їхню несучу здатність до мінімуму, міст потребував реконструкції не лише невеликих вузлів та з’єднань, а також реконструкції самих прольотів. Міняти та ремонтувати потрібно було майже все, і в стислий термін! Адже міст через річку Ельба є економічно важливою точкою, що з’єднує торгові шляхи і забезпечує перевезення великої кількості вантажів.

З усього мосту тільки основи, колони і опори, було вирішено зберегти первісні види. У зв’язку із збільшенням навантаження було запропоновано додаткове посилення стовпів у руслі річки. Через руйнування кам’яних конструкцій мосту було вирішено зміцнити колони та опори, забезпечивши достатній запас міцності шляхом введення методом ін’єктування в конструкцію колони органо-мінеральної смоли. Геофлекс (GEOFLEX). Також додаткове було запропоновано посилення опор за допомогою високоміцних анкерних стрижнів компанії Minova MAI.

 Проект реконструкції залізничного мосту

Проект реконструкції залізничного мосту

Самозабурювальні анкери Minova MAI німецького виробника Minova – це успішне рішення кріплення для нестійких грунтів, таких як пісок, гравій, мул і глина, а також для м’якої та середньої тріщинуватості скельних утворень.
У ході реалізації проектів стикаються з низкою різних умов, самозабурювальні анкери Minova слід розглядати як основне виробниче рішення.

Самозабурювані анкери та їх застосування

Рішення від виробника Minova MAI SDA спеціально розроблене для оптимізації установок, з урахуванням будь-яких проектних потреб. Буріння відвару відбувається в ґрунті, що руйнується, або пухкій породі з одноразовою коронкою і порожнистим стержнем, а після буріння відбувається ін’єкція цементним розчином або смолою через порожнистий стержень в довкілля – це є найкращим рішенням для підвищення продуктивності.

Minova MAI SDA має 3 основні сфери застосування:
Зміцнення схилів
Цей процес проводиться для зміцнення нестійких порід/ґрунтів, які зазвичай тестуються перед встановленням «стрижневого кріплення». При рихлому та вивітряному грунті використовуються SDA, для швидкого та простого способу встановлення, у порівнянні з традиційними методами.
Фундаменти з мікропалями:
Мікропалі Minova MAI SDA це буроін’єкційні палі, що складаються з введеного розчину з арматурного стрижня анкера Minova MAI SDA. Вони можуть встановлюватися в місцях з обмеженою внутрішньою висотою стелі, обмеженою можливістю доступу полегшеного бурового обладнання з низьким рівнем шуму та вібрації та з мінімальною підготовкою майданчика. MAI SDA, успішно встановлюються в багато типів грунтів, у тому числі гірську породу, і витримують навантаження, що розтягує і стискає. Великою перевагою є поєднання буріння та цементації, що уможливлює забезпечення високої продуктивності при будівництві пальових фундаментів.

Будівництво тунелів
Анкери, що самозабурюються Minova MAI SDA є найбільш економічним рішенням для зміцнення контуру тунелю та установки випереджаючого кріплення тунельного вироблення в четвертинних відкладах та пухких породах.

Встановлення анкерних елементів

Встановлення анкерних елементів

Встановлення анкерних елементів

Для встановлення анкерних елементів колони необхідно було пробурити 13,0 м глибини, оскільки проект передбачав кріплення арматурних елементів до бетонного фундаменту. Необхідна глибина свердловини не дозволяла використовувати звичайну технологію буріння керна, тому було обрано так звану технологію глибокого буріння. У ньому використовуються товстостінні сталеві труби, які з’єднуються разом, утворюючи практично «нескінченне свердло». Набір має спеціальний алмазний сердечник, оснащений вимикачем сердечника. Цей інструмент забезпечує видалення просвердленого матеріалу, що є необхідною умовою успішної установки натяжних анкерних стрижнів.

Для перевірки можливості проведення бурових робіт та отримання інформації про фактичний стан кам’яної кладки стовпів було проведено випробування паль на стовпах, випробування проводили під час повної експлуатації споруди. Кам’яна кладка колон показала значні неоднорідності у складі, чергування будівельного каменю різної якості і відносно значну наявність порожнин і каверн, через руйнування і розмиття кладки. У зв’язку з використанням двох видів будівельного матеріалу (стовп – камінь, фундамент – бетон) необхідно було чергувати бурові наконечники різної твердості.

Закріплення, цементація та попередня напруга опор
Знання, отримані з свердловин, дали інформацію для використання рішень. Стан кам’яної кладки колон призвело до того, що вода з річки вільно проникала в основу споруди, колони та опори. Таким чином, після буріння стовбура якірного стрижня він одразу ж затопився до рівня, що відповідає рівню води у річці. Тому було неможливо застосувати технологію цементуючого кріплення, що зазвичай використовується. З одного боку був ризик затоплення при застосуванні до свердловини цементних сумішей, і тоді не можна було виключити, що затоплена суміш не просочиться через пухкі шви в кладці в річку. У першому випадку це означатиме втрату ефекту прив’язки, у другому випадку буде безпосередня загроза довкіллю в річці. Крім того, присутність води в свердловині означала вищі вимоги до антикорозійного захисту підсилювальних елементів.

Зміцнення елементів конструкцій залізничного мосту

Зміцнення елементів конструкцій залізничного мосту

Було вирішено як якірну суміш використовувалась органо-мінеральна смола Геофлекс (Geoflex). Завдяки своїм властивостям (короткий час реакції, водостійкість) та механічним параметрам (серед іншого, дуже хороша адгезія до вологих поверхонь) він розроблений для вирішення аналогічних проблемних випадків.

Здійснення анкерування шляхом заливання надітаного шланга смолою Geoflex

Здійснення анкерування шляхом заливання надітаного шланга смолою Geoflex

На фото здійснення анкерування шляхом заливання через одягнутий шланг смоли Geoflex. Такий спосіб призначений для анкерування як у стандартних, так і в складних умовах – наприклад, при підводному анкеруванні, при несприятливих температурах, у разі вимог для швидкого досягнення несучої здатності конструкції і т.д.

Анкерні стрижні використовувалися як підсилювальні елементи. Використаний вузол арматурного елемента дозволяв вставляти його по всій довжині лише за один робочий крок, що значно спрощує монтаж. Попереднє натяг арматурних стрижнів може бути виконано додатково для всіх стрижнів одночасно і в правильному порядку системи. Таким чином, робота прискорилася, і в конструкцію не було введено ексцентричне навантаження.

Використання анкерного складу на основі хімічних речовин замість цементного розчину принесло ще одну перевагу. Технології, пов’язані із застосуванням якірної суміші значно спрощені. Вдалося використати мобільне та компактне насосне обладнання, що дозволяло реагувати на будь-які зміни в організації праці.
Висновок
Вибране рішення бурових та анкерних робіт дозволило усунути всі несприятливі впливи, що виникають через проблемний стан кладки колон. Це також дозволило впоратися з дуже обмеженим робочим простором на вершині колон, де кілька циклічно чергувалися деякі види робіт, пов’язані з бурінням, закріпленням та підготовкою до подальших професій. Все транспортування робітників, матеріалів і технологій було можливе лише по воді, тому що роботи проводилися в той час, коли сталеві конструкції первісного мосту вже були зняті.

Лише 10 днів було відведено для бурових та анкерних робіт на обох стовпах, причому загальна довжина свердловин на обох стовпах становила 520 метрів. Це вимагало одночасного розгортання загалом чотирьох робочих груп з буріння, щоб відповідати графіку робіт, необхідно було виконувати безперервну цементацію за необхідності. Робота вимагала не лише виконання та технологічної підтримки, а й дотримання безпеки на робочому місці та співробітництва окремих професій. Згадані технології буріння, анкерування та цементації дозволили вкластися у встановлені терміни.

Здійснення анкерування шляхом заливання надіте шланга смолою Geoflex. Він призначений для анкерування як у стандартних, так і в складних умовах – наприклад, при підводному анкеруванні, при несприятливих температурах, у разі вимог для швидкого досягнення несучої здатності тощо